سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند کیست؟ ـ : آنکه از حرامها دوری کند . [امام علی علیه السلام ـ هنگامی که از او پرسیده شد]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :10
کل بازدید :33905
تعداد کل یاداشته ها : 79
103/2/15
1:21 ص

تحلیل رفتن عضلات در سنین بالا با کاهش سیگنال‌های عصبی در ارتباط است


 

  • تحلیل رفتن عضلات در سنین بالا با کاهش سیگنال‌های عصبی در ارتباط است

    بررسی‌ها نشان می‌دهد تحلیل رفتن عضلات در سنین بالا با کاهش سیگنال‌های عصبی مرتبط است.

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ متخصصان علوم پزشکی در بررسی علت روندِ طبیعی تحلیل رفتن عضلاتِ پاها در سنین بالا دریافتند از دست رفتن عصب‌ها موجب این وضعیت می‌شود.

    در بررسی انجام گرفته روی 168 مرد، پزشکان انگلیسی مشاهده کردند عصب‌های کنترل کننده پاها تا سن 75 سالگی حدود 30 درصد کاهش می‌یابند.

    با بالا رفتن سن ماهیچه‌ پاها کوچکتر و ضعیف‌تر می‌شود و موجب بروز مشکلاتی در حرکت‌های روزمره همچون بالا و پایین رفتن از پله‌ها و بلند شدن از روی صندلی می‌شود.

    به گفته کارشناسان در نهایت تمامی افراد دچار این وضعیت می‌شوند اما علت دقیق این مشکل مشخص نیست.

    پزشکان انگلیسی اظهار داشتند: به طور معمول در افراد جوان 60 تا 70 هزار عصب وجود دارد که حرکت در پاها را کنترل می‌کند اما تعداد آنها در سنین بالا به طور قابل توجهی تغییر می‌کند.

    به گزارش شبکه خبری بی بی سی، به گفته آنها کاهش شدید عصب‌های کنترل کننده ماهیچه‌ها به این مفهوم است که آنها از بین می‌روند. ماهیچه‌ها نیاز دارند سیگنال‌های صحیحی از سیستم عصبی دریافت کنند که پیام منقبض شدن را به آنها برساند و بدن بتواند حرکت داشته باشد.


  
  

فهرست جزایر دیدنی اندونزی


 

  • فهرست جزایر دیدنی اندونزی

    بین هند و اقیانوس آرام، اندونزی واقع شده است. این کشور میزبان بیش از 18000 جزیره مختلف است.

    جزایر دیدنی اندونزیجزایر دیدنی اندونزی

    به گزارش پرشین استار به نقل از مجله مسافرت؛ یکی از مشهور ترین جزایر در این ناحیه جزیره جاواست. سایر جزایری که در این کشور یافت می‌شود نیز ارزش بازدید را خواهد داشت. هنوز بیشتر این جزیره‌ها خالی از سکنه هستند. این جزایر میزبان سواحل زیبا، آتشفشان‌های جذاب و مقاصد گردشگری عالی هستند.

    جزیره Wakatobi:

    در جنوبی ترین گوشه اندونزی استان Sulawesi Tenggara قرار دارد که میزبان جزیره Wakatobi است. این مجمع الجزایر کوچک برای غواصی بسیار مشهور و شناخته شده است. این جزیره به عنوان بهترین قصد غواصی در اندونزی شناخته شده است. بیشتر ساکنان محلی و هتل‌ها در اختیار بازدید کنندگان قرار دارند. دو مورد از بهترین مناطق در مجمع الجزایر Wakatobi برای غواصی Pulau Tomia و Pulau Hoga است.

    جزایر Bangka-Belitung:

    در کنار سواحل سوماترا جزیره ای به نام Bangka-Belitung قرار دارد. این جزایر مکان عالی و چشم نواز برای افرادی است که به دنبال سواحل زیبا می گردند. بیشتر سواحلی که در این ناحیه قرار دارد طولانی اند و جمعیت زیادی در آن وجود ندارد. شما می‌توانید از آب شفاف و زلال ان لذت ببرید. همچنین می توانید برخی از فانوس های دریایی هلندی که متعلق به قرن 19 است را کاوش کنید.

    جزیره باندا Banda:

    در جنوب Maluku جزیره ای به نام باندا قرار دارد. این مجمع الجزایر به خاطر ادویه‌هایش در میان افراد مشهور و شناخته شده است. قرن‌هاست که ادویه های مختلفی همچون جوز هندی از این ناحیه به سایر قسمت‌های جهان فرستاده می‌شود. باندا تحت فرمانروایی پرتغالی‌ها، هلندی‌ها و حتی انگلیسی‌ها بود است. شما می‌توانید در این ناحیه به پیاده روی بپردازید، از دریا دیدن کنید و از خوردن ماهی گریل شده لذت ببرید.

    جزیره فلورز Flores:

    یکی از جزایر کمتر شناخته شده در اندونزی جزیره ای به نام فلورز است. این جزیره بی شک یکی از زیباترین مناظر را در این ناحیه دارد. با اینکه کارهای زیادی در این ناحیه می‌توانید انجام دهید اما این جزیره مسیری به جزیره Komodo است. این ناحیه منطقه ای جذاب برای مسافران است تا بتوانند از پارک ملی Komodo دیدن کند. در جزیره فلورز شما می‌توانید دریاچه های جذابی را مشاهده کنید که رنگ آن به خاطر مواد شیمیایی و مواد معدنی تغییر می‌کند.

    جزیره Bunaken:

    در شمالی ترین بخش Sulawesi جزیره ای به نام Bunaken قرار دارد. این جزیره برای افرادی که می‌خواهند از پارک ملی Bunaken دیدن کنند مقصد بسیار خوبی خواهد بود. پارک ملی Bunaken میزبان بیش از 70 درصد گونه‌های ماهی است و می تواند علاقه مندان زیادی را به خود جذب کند. افرادی که شناگران و غواصان ماهری هستند می‌توانند از مناطق غواصی در این ناحیه لذت ببرند. با اینحال غواصی در صخره‌های مرجانی کم عمق تر برای سایر افراد نیز امکان پذیر است. بعد از یک روز فعالیت، اطمینان حاصل کنید که از نوشیدنی‌های محلی لذت می برید.

    جزیره Gili:

    یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کل اندونزی مکانی به نام جزیره Gili است که در سواحل Lombok واقع شده است. سعی کنید سفری به این ناحیه داشته باشید و از مناطق زیبای آن لذت ببرید. بزرگترین جزیره Gili با عنوان Gili Trawangan شناخته شده است و بهترین مکان برای غواصی و انجام تمرینات یوگاست. جزیره Gili Meno نیز به عنوان عاشقانه ترین جزایر در این ناحیه شناخته شده و برای ماه عسل مورد استفاده قرار می‌گیرد. سومین جزیره Gili Air نام دارد که برای غواصان محبوب است.

    جزایر Raja Ampat:

    در منطقه پاپوآی اندونزی جزایر راجا آمپات قرار دارد. اگرچه بیش از 600 جزیره شخصی در اندونزی وجود دارد که راجا آمپات را تشکیل می‌دهد اما بزرگترین جزایر Waigeo, Misoo Bantanta و Salawati نام دارند. این جزایر به خاطر تنوع زیستی خود شناخته شده و مشهور اند. همین امر باعث می‌شود این مناطق برای غواصی و تماشای پرندگان عالی باشد. در راجا آمپات شما می‌توانید گونه های مختلفی از پرندگان را مشاهده کنید. این جزایر میزبان سواحل زیبا و چشم نواز با اب‌های آبی رنگ کم عمق است.

    جزیره بالی Bali:

    شاید بتوان گفت بالی محبوب ترین و شناخته شده ترین جزیره در اندونزی است. اگرچه در طول برخی از فصل‌های سال این منطقه ازدحام زیادی دارد اما هنوز هم بهترین جزیره برای بازدید در اندونزی است. بالی که به عنوان جزیره خدایان نیز شناخته شده است دارای مناظر متعدد، سواحل باورنکردنی و فرهنگ هندوی عالی است. یکی از جذاب ترین مناطق در این جزیره شهری با نام Ubud است که میزبان جنگل‌هایی با میمون‌ها و گالری‌هاست. زمانی که در بالی هستید می‌توانید معابد هندو را کاوش کنید، در طراف آتشفشان به پیاده روی بپردازید یا مزارع برنج را از نزدیک مشاهده کنید. گشت و گذار، قایقرانی، ماهیگیری، یوگا و غواصی فقط چند عنوان از سرگرمی‌های بی شماری است که شما می‌توانید در جزیره زیبا و بزرگ بالی از آن لذت ببرید.

    منبع: جزایر اندونزی


  
  

کم عیب و ایرادترین خودروهای جهان را بشناسید +عکس


 

  • کم عیب و ایرادترین خودروهای جهان را بشناسید +عکس

    موسسات و مجله های زیادی هستند که هر ساله اقدام به معرفی لیست خودروهای برتر از جهات مخلتف می کنند و یکی از این مجلات، مجله Consumer Reports است که غیر انتفاعی به شمار می رود و  همواره در زمینه های مختلف توصیه‌های بی‌طرفانه‌ای را به خوانندگان خود ارائه می‌دهد.

    مجله Consumer Reports در جدیدترین گزارش خودرویی خود، پس از تست و محک زدن مدل های مختلف در بیش از 17 مرحله آزمون، درنهایت لیست 20 دستگاهه از کم عیب و ایرادترین خودروهای جهان را معرفی کرده است و ما نیز در این گزارش به معرفی مختصر 10 خودرو نخست این لیست می پردازیم.

    معرفی خودرو مشخصات مزدا 3 مشخصات لکسوس CT200 H مشخصات فنی لکسوس gs250 مشخصات تویوتا کمری مشخصات تویوتا آوالون مشخصات تویوتا 4runner مجله خودرو لکسوس CT200 H قیمت و مشخصات لکسوس is250 قیمت مزدا 3 نیو قیمت لکسوس ای اس 250 قیمت لکسوس is250 قیمت تویوتا فوررانر قیمت تویوتا راوفور قیمت تویوتا راو 4 قیمت تویوتا پریوس قیمت تویوتا آوالون قیمت RAV4 تویوتا لکسوس ES250 بهترین خودرو جهان بهترین خودرو

    1)  Toyota 4Runner

    خودرو نخست که در صدر کم عیب و ایراد ترن خودروهای لیست اعلامی از سوی Consumer Reports آمده، مدل Toyota 4Runner است. این شاسی بلند از سال 1984 تا به امروز درخط تولید شرکت تویوتا بوده است و محبوب ترین خودرو در کشور افغانستان نیز به شمار می رود. این خودرو برای سالیان متوالی، که مجله  Consumer Reports آن را 13 سال اعلام کرده است، می تواند مبرا از هرگونه نقص و نیاز مبرم به تعمیر باشد و از سال 2010 با روی کار آمدن نسل پنجم آن بیش از سابق در زمینه مقاومت و پایداری حرف برای گفتن داشته است.

    2)  Toyota Prius  

    رده دوم لیست کم عیب و ایرادترین خودروهای جهان به مدل هیبرید و محبوب شرکت تویوتا، پریوس تعلق دارد. یکی از مهمترین موضوعات در بحث پایداری خودروهای برقی میزان طول عمر باتری تعبیه شده در آنهاست که تویوتا موفق شده است این معضل موجود در خودروهای برقی را برطرف ساخته و مدل پریوس که می تواند برای 12 سال متوالی بدون هیچ ایراد و نقص اساسی به صاحب خود خدمت رسانی کند را به بازار عرضه کرده است.

    3)  Toyota Camry

    رده سوم لیست نیز به خودرویی دیگر از شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن تعلق دارد تا تویوتا نشان دهد در زمینه استهلاک و عمر محصولات و همچنین مدت زمانی که طول می کشد تا محصولات به تعمیر اساسی نیاز داشته باشند، حرف های زیادی برای گفتن دارد و در حال حاضر یکی از مطمئن ترین سازندگان خودرو در سطح جهان است. تویوتا کمری یکی از خودروهای محبوب در امریکا به شمار می رود که در صورت کنار گذاشتن خودروهای پیکاپ، از سال 1993 تا به امروز پرفروش ترین محصول به حساب می آید.

    4) Lexus ES

    شاید با دیدن نام لکسس به عنوان چهارمین خودرو برتر از نظر میزان پایین نقص، به ابهت شرکت تویوتا ژاپن پی برده باشید. ولی باید این نکته را همین حالا گفت که در 10 خودرو ابتدایی لیست اعلام شده از سوی مجله Consumer Reports ،9 خودرو به شرکت تویوتا و زیر مجموعه لاکچری ساز آن لکسس تعلق دارد تا دیگر با دیدن نام محصولات این شرکت شگفت زده نشوید. مدل لکسس ES که بر پایه تویوتا کمری ساخته شده است به عنوان کم عیب و ایرادترین خودرو لوکس جهان شناخته می شود. بنابر اعلام مجله Consumer Reports، پیشرانه، گیربکس، سیستم سوخت رسانی و قطعات حیانی این خودرو می توانند 11 سال متوالی بدون هیچ ایرادی به فعالیت خود ادامه دهند.

    5)  Toyota RAV4
    مدت زمانی کارکرد بدون ایراد برای تویوتا راوفور 10 سال اعلام شده است و  همین امر راوفور را به یکی از پرفروش ترین شاسی بلندهای  شرکت تویوتا در سطح جهانی کرده است که گزینه ای ایده آل برای خانواده ها به شمار می رود.

    6) Lexus IS
    رده ششم لیست کم عیب و ایراد ترین خودروهای جهان به دیگر خودرو لوکس شرکت لکسس، مدل Lexus IS تعلق دارد. این خودرو نخستین بار در سال 1998 میلادی راهی بازار شد و در حال حاضر  سومین نسل از آن به فروش می رسد.

    7) Lexus GS
    سدان لاکچری لکسس به عنوان سومین خودروی مطمئن و کم عیب و ایراد شرکت لکسس به حساب می آید. این خودرو که مقطعی با نام  تویوتا آریستو نیز خطاب می شد، در حال حاضر چهارمین نسل خود را تجربه می کند.

    8) Toyota Avalon
    خودرو مدل آوالون که خودرویی سدان و فول سایز با ظاهری اسپرت و مخصوص استفاده خانوادگی است، پنجمین خودروی برتر تویوتا از حیث مقاومت و پایداری و البته کارکرد بدون ایراد است.

    9) Mazda3
    به احتمال زیاد پس از شنیدن نام 8 محصول از کمپانی تویوتا، با دیدن نام مزدا 3 در لیست مجله Consumer Reports، خواه و ناخواه جذب این خودرو شده اید چرا که تنها خودرویی است که به سلطه محصولات تویوتا و لکسس برای کسب هر 10 رده نخست این لیست پایان داده است. این خودرو که در دو نسخه هاچبک و سدان به بازار عرضه می شود در کشورمان نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است.

    10) Lexus CT 200h
    دومین خودرو هیبرید موجود در لیست 10 خودروی برتر جهان از نظر کم عیب و ایراد بودن به مدل Lexus CT 200h تعلق دارد. این هاچبک خوش چهره لکسس نخستین بار در سال 2011 میلادی به بازار عرضه شد و علی رقم سن و سال پایین خود یکی از موفق ترین محصولات لکسس از نظر میزان مقاوت و پایداری است.


  
  

برخی مسئولان فعلی از مسئولان زمان شاه هم «پرروتر» هستند و با وقاحت اموال مردم و نظام را چپاول می کنند


 

  • برخی مسئولان فعلی از مسئولان زمان شاه هم «پرروتر» هستند و با وقاحت اموال مردم و نظام را چپاول می کنند

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی مسئولان فعلی از مسئولان در زمان شاه هم پر رو تر هستند و با وقاحت اموال مردم و نظام را چپاول می کنند که لازمه برخورد با آنها، پیگیری طرح اعاده اموال مسئولان است.

    احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص طرح اعاده اموال مسئولین اظهار داشت: باید در نظر داشته باشیم که اگر با نگاه الهی و دینی به این موضوع نگاه کنیم این یک اقدام واجب در هر زمان و در هر حکومتی است. وی با بیان اینکه همواره مسئولان هر نظام و هر حکومت اعم از اسلامی و غیر اسلامی در معرض فساد و اشتباه هستند، گفت: اصل 49 قانون اساسی تنها مخصوص مسئولان قبل از انقلاب نبوده است و مسئولان در نظام جمهوری اسلامی از فساد در امان نیستند.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اصل 49 قانون اساسی بیان می کند که هرگاه هر ثروتی که نامشروع باشد مانند اختلاس، تبانی در معاملات، ربا و … وارد مال یک فرد شود به ویژه اگر آن فرد مسئولیتی داشته، باید این اموال از وی باز پس گرفته شوند.

    رئیس دیده بان شفافیت و عدالت خاطرنشان کرد: برخی گمان می کنند تنها در زمان شاه این اتفاقات می افتاده است اما برخی از مسئولان در جمهوری اسلامی بیشتر از مسئولان زمان شاه به بیت المال دست درازی و مال نامشروع کسب کرده اند.

    توکلی با بیان اینکه اصل 49 یک اصل زنده و مستمر است، عنوان کرد: فساد از ابتدای خلقت بشر وجود داشته است و از همین رو رسیدگی به اموال مسئولان مخصوص دوره خاصی نیست و همواره باید مورد بررسی قرار بگیرد.

    وی در ادامه تصریح کرد: برخی مسئولان فعلی از مسئولان در زمان شاه هم پر رو تر هستند و با وقاحت اموال مردم و نظام را چپاول می کنند که لازمه برخورد با آنها، پیگیری طرح اعاده اموال مسئولان است.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سازمان دیدبان شفافیت و عدالت اموال برخی از مسئولان را بررسی کرده است و حتی رد پای ثروت هنگفتی که یک معاون وزیر اقتصاد به دست آورده است را در شرکت المهدی پیدا کرده ایم.

    رئیس دیده بان شفافیت و عدالت در پایان تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی دیدبان شفافیت و عدالت بررسی اموال نامشروع برخی از مدیران است و در همین راستا می تواند کمک هایی به قوه قضاییه یا هر نهاد اجرایی مسئول ارائه بدهد.

    منبع: راه دانا


  
  
   1   2      >